SALGS- OG HANDELSBETINGELSER

Handels- og salgsbetingelser www.13z.dk - FAQ (Terms and Conditions

Betalings-mulighederne i vores web-shop er : VisaDankort, Visa, Maistro, Mastercard og Mobil Pay. Beløbet debiteres, når varen afsendes.

Vi afsender de bestilte produkter inden for 2-4 hverdage og sender selvfølgelig altid med tracking nummer.

Vi sender med Post Danmark, Post Nord eller anden sikker pakkeleverandør.
Adresse :
www.13z.dk

13z Café & Studio

Strandlodsvej 13 z

2300 København S

 

Vi leverer fragtfrit til nærmeste pakkeshop ved køb over 500,- kr.

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på 13z.dk.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

  1. har modtaget din vare
  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i en ordre, og som leveres enkeltvis.
  3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via cafe@13z.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer købt hos www.13z.dk kan alle returneres med normal post, men vi anbefaler at du bruger et forsendelse firma som tilbyder tracking nummer, da du er ansvarlig for at produktet kommer frem til 13 z Café & Studio. Som forbruger afholder du selv alle udgifter forbundet med retur. Hvis du sender med almindelig porto, kan www.13z.dk ikke stilles til ansvar for varen, ej heller dens værdi.

 

Varens standnår du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug og den returneres med alle originale mærker påsat.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage vi behandler ordren inden for 7-14 dage og tilbageføresel af pengene vil derefter tage imellem 3-6 dage I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refundere vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder, skal varen sendes til:

www.13z.dk

13 z Café & Studio

DK-2300  København S

CVR nr. 35867481

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Ved returnering eller ombytning skal du vedlægge en kopi af fakturaen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om det videre forløb i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

 

Hvis der er noget galt med varen (reklamation)

Købelovens regler vedrørende mangel kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.13z.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget. og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen på varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refundere vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen sendes til: 

www.13z.dk

13z Café & Studio

Strandlodsvej 13 z
DK-2300 København S
CVR nr. 35867481

 

  • Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Du skal vedlægge kopi af din oprindelige kvittering på købet.
  • Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
  • Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Der mangler noget i min ordre

Desværre kan der ske fejl. Hvis du har modtaget din ordre og der mangler en vare, så kontakt os venligst på cafe@13z.dk og vedlæg dit ordrenummer. Vi vil så undersøge sagen.

 

Jeg har fået det forkerte beløb tilbage

Uheldigvis sker der fejl. Hvis du mener at du har fået det forkerte beløb tilbage. Kontakt venligst cafe@13z.dk med dit ordrenummer og beløbet du mener at skulle have tilbage.

 

Fortrolighedspolitik

Vi forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet.

Vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredjepart med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion.

Vi vil ikke sælge kunders navn. adresse, e-mail, kreditkort oplysninger eller personlige data til nogen tredjepart uden kundens forudgående tilladelse

 

Hvis der er noget galt med varen (reklamation)

Købelovens regler vedr. mangler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.13z.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget. og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen på varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refundere vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen sendes til:

www.13z.dk

13z Café & Studio

Strandlodsvej 13 z
DK-2300 København S
CVR nr. 35867481

 

Når du returnere varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Du skal vedlægge kopi af din oprindelige kvittering på købet.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Der mangler noget i min ordre

Desværre kan der ske fejl. Hvis du har modtaget din ordre og der mangler en vare, så kontakt os venligst på cafe@13z.dk  og vedlæg dit ordrenummer. Vi vil så undersøge sagen.

 

Jeg har fået det forkerte beløb tilbage

Uheldigvis sker der fejl. Hvis du mener at du har fået det forkerte beløb tilbage. Kontakt venligst info@kjaerscopenhagen.dk med dit ordrenummer og beløbet du mener at skulle have tilbage.

 

Privatpolitik 

Persondatapolitik

For at imødekomme de nye EU-regler om databeskyttelse (GDPR) som træder i kraft d. 25 maj 2018, har vi opdateret vores privatpolitik. Nedenstående kan du læse om de forskellige regler samt hvordan de berører dig. 

Oversigt 

  1. Generelt om de nye databeskyttelsesregler 
  2. Hvem er ansvarlig for dine oplysninger
  3. Hvad anvendes dine oplysninger til 
  4. På hvilke grundlag behandler vi dine personoplysninger
  5. Hvem kan vi dele vores oplysninger med 
  6. Hvornår overfører vi personoplysninger til lande udenfor EU/EEA
  7. Hvor længe opbevarer vi dine oplysninger
  8. Hvilke rettigheder har du
1. Generelt om de nye datebeskyttelsesregler

GDPR er en persondataforordning som skal skabe bedre kontrol over dine oplysninger på nettet, herunder sikre, at dine personlige oplysninger bliver indsamlet og behandlet sikkert hos os. Persondatapolitikken indbefatter altså de personoplysninger, som du afgiver til os i forbindelse med et køb og ved tilmelding af vores nyhedsbrev.

2. Hvem er ansvarlig for dine oplysninger

www.13z.dk

13z Café & Studio

Strandlodsvej 13 z
DK-2300 København S
CVR nr. 35867481

Copenhagen North ApS

3. Hvad anvendes dine oplysninger til

Dine oplysninger anvendes til forsendelse af det produkt du har bestilt, herunder også dine rettigheder til at returnere og reklamere. Eller ved nødvendig kontakt vedrørende information om det produkt, du har bestilt.

Har du skrevet dig op til vores nyhedsbrev, vil kun de indtastede oplysninger anvendes.

4. På hvilke grundlag behandler vi dine personoplysninger

Vores behandling af personoplysninger er altid baseret på et lovligt grundlag og ud fra dit udtrykkelige samtykke. Ved et køb giver du samtykke til, at vi må anvende dine indtastede oplysninger.

5. Hvem kan vi dele vores oplysninger med

Vi kan dele dine oplysninger med vores transportører, som skal levere din vare. Derudover kan vi anvende eksterne samarbejdspartnere til teknisk drift, herunder oplysninger i forbindelse med nyhedsbreve og ændringer i web-shoppen via Shopify.

6. Hvornår overfører vi personoplysninger til lande udenfor EU/EEA

Såfremt dine personoplysninger behandles af en udbyder i et andet land, sikrer vi, at udbyderen behandler dine oplysninger i henhold til vores instruks. Derudover vil oplysningerne i øvrigt behandles under passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger. Når vi overfører personoplysninger til en databehandler placeret uden for EU/EEA, behandles data alene til de formål, der er nævnt under punkt 3.

7. Hvor længe opbevarer vi dine oplysninger

Oplysninger du har indtastet i forbindelse med et køb gemmes indtil, du anmoder om sletning. Vær dog opmærksom på, at du ikke har mulighed for at få tilsendt købskvitteringer fra før frameldingen.

Du har altid mulighed for at framelde dig nyhedsbrevet, hvilket du gør nederst i mailen under “unsubscribe”.

8. Hvilke rettigheder har du

Som kunde hos 13z Café & Studio (Copenhagen North ApS) har du ret til at udøve følgende rettigheder:

Indsigt og berigtigelse af dine oplysninger.

Sletning af oplysninger efter anmodning.

Mulighed for at trække dit samtykke tilbage. Tilbagetrækningen af samtykket berører ikke lovligheden af den behandling, der er baseret på samtykke inden tilbagetrækning.

Mulighed for at kræve begrænsning af behandlingen af personoplysninger.

Du kan til enhver tid anmode om at få dine personoplysninger hos www.13z.dk slettet.

Hvis du mener, at 13z Café & Studio (Copenhagen North ApS) behandler dine personoplysninger ulovligt, har du mulighed for at indgive en klage til det danske Datatilsyn.

Med venlig hilsen

13z Café & Studio